Welcome to my blog :)

rss

Tuesday, March 30, 2010

Aku,Ana,Me,Gua,Watashi..



Aku,
Siapa Aku,
Deringkali aku hanyut dgn keakuanku,
Pendirianku,
Keegoanku,

Sehingga adakalanya ada hati yg terhiris,
Dgn bicaraku,
Dgn sikapku,
Dan tanpa aku sedari,
Aku ingin meningkatkan maruah diri,
Aku juga yg mencacatkan diri

Siapa aku
Yg sering terkeliru
Dgn segala yg mengelilingiku
sehingga aku malu tunjulkan hakikat diri
Hanya ku pendamkan didalam hati
Sehingga aku kurang pasti
Siapa sebenarnya diri
di bawah topeng hipokrasi
Aku ingin kembali
Tunjukkan aku jln pulang
Andai ada simpati dihati
Dgn secubit kasih sayang
Yg ku pinta agar suarakku didengar
Yg ku pinta agar kau menjadi Teman
Yg sudi mengajar
Dan membetulkan kesalahanku
Bukan menjadi hakim
Yg menghukum aku tanpa Ihsan

Andai hujahku sumbang
Andai jalanku pincang
Bantulah aku si insan malang
Mencari sinar yg gemilang!

Petikan dari ssorg yg ingin mengenali dirinya.
.

No comments:

Post a Comment